Zdrowe desery w Hashimoto: ulubione przepisy

zdrowe desery ciasteczka owsiane

Zdrowe desery” – na myśl o nich myślicie, że nic dobrego Was nie spotka? Nie dość, że są przepyszne, to przygotujecie je bardzo szybko. Możecie je jeść, gdy tylko pojawi się u Was ochota na słodycze.

Ciasteczka owsiane: szybki przepis

zdrowe przepisy ciasteczka owsiane

Ciasteczka owsiane to najprostszy i najszybszy przepis na słodkości, które możecie przygotować u siebie w domu.

Składniki na ciasteczka owsiane:

  • 300g płatków owsianych górskich
  • 3 dojrzałe banany
  • 3 łyżki suszonych owoców (żurawina, morele lub inne ulubione) 

Ciasteczka owsiane: przygotowanie

  1. Banany zblendować na gładką masę, 
  2. Dodać pozostałe składniki i wymieszać (masa powinna być gęsta i lepka),
  3. Uformować ciastka w małe płaskie kulki,
  4. Piec w temperaturze 160 stopni przez 15 minut. 

Zamiast owoców lub dodatkowo można dodać orzechy, masło orzechowe i to na co tylko macie ochotę. 

Smacznego ☺

Pudding chia z musem mango: przepis

zdrowe desery pudding chia z musem mango

W ciepłe dni najczęściej ma się ochotę na lody lub coś zimnego w innej formie. Wtedy rezygnujemy z pieczenia i wypieków na ciepło. Naszą zdrową propozycją deseru na upalne dni jest orzeźwiający pudding chia z musem mango.

Pudding chia z musem mango to słodki deser, którym miło możecie zaskoczyć swoich gości jak również sprawić sobie słodką przyjemność bez względu na to czy zmagacie się z problemami z niedoczynnością tarczycy czy też nie. 

Składniki na dwie porcje puddingu chia:

  • 250 ml mleka roślinnego
  • 4 łyżki nasion chia
  • 4 łyżeczki erytrytolu
  • Mango
  • Sok ze świeżo wyciśniętej cytryny

Przygotowanie puddingu chia:

  1. Mleko wymieszać z nasionami chia i erytrytolem,
  2. Przelać do dwóch pucharków i schłodzić w lodówce – najlepiej całą noc. 
  3. Zblendować mango z sokiem z cytryny – tak żeby miało lekko kwaśny smak (mleko z erytrytolem jest słodkie). 
  4. Wyłożyć na górę mus z mango i soku z cytryny. 
  5. Można udekorować ulubionymi owocami. 

Ten mus to orzeźwiająca propozycja na upalne dni, które doskwierają latem. To deser warty spróbowania 🙂 

Justyna Harezlak
O autorze Justyna Harężlak

mgr inż.

Na Hashimoto choruje od 20 lat. Pasjonatka zdrowego stylu życia, mająca na swoim koncie sukces całkowitej zmiany swoich nawyków żywieniowych, a w efekcie nie tylko utraty kilkunastu nadprogramowych kilogramów, ale również dużej poprawy wyników badań, samopoczucia, a przede wszystkim osiągnięcie i utrzymanie stanu remisji choroby.

Stale poszerza swoją wiedzę z zakresu dietetyki w chorobach autoimmunologicznych oraz aktywności fizycznej w chorobie Hashimoto.

Przeczytaj także

Eliminacja glutenu z diety pacjentów z chorobą Hashimoto: wady i zalety