Ciekawostki

7 wskazówek jak przetrwać święta z Hashimoto

Redakcja | 13 grudnia 2019
swieta z hashimoto

Okres świąteczny już coraz bliżej! Dla wielu z nas to czas dietetycznych wyrzeczeń i grzeszków. Tradycyjne polskie potrawy wigilijne są zazwyczaj kaloryczne i mocno odbiegają od zasad zdrowego odżywiania. Jak zatem przetrwać ten czas? Przede wszystkim zachować zdrowy rozsądek i nie dać się zwariować. Święta na restrykcyjnej diecie to też nienajlepszy pomysł. Podsuwamy Wam zatem kilka zasad, które pomogą zachować balans. 

  1. Nie rezygnuj z regularnych 5 posiłków w ciągu dnia. Śniadanie to podstawa. Nie warto “zostawiać sobie miejsca na później”. Zasada mniejszych porcji rozłożonych regularnie w ciągu dnia sprawdzi się najlepiej.
  2. Nie zapominaj o prawidłowym nawodnieniu. Często w ferworze świątecznych przygotowań pomijamy picie wody. Załóż sobie dzienny cel.
  3. Spędzaj czas aktywnie. Wykorzystaj wolne chwile na zimowe sporty (jeżeli pozwoli na to pogoda). Długi spacer i aktywne gry czy zabawy w świąteczny dzień to idealny pomysł dla całej rodziny.
  4. Wykorzystaj zdrowe zastępniki. Spróbuj przygotować tradycyjną potrawę w nieco zdrowszej wersji. Zastąp:
    1. cukier -> ksylitolem lub erytrytolem, 
    2. mąkę pszenną -> mąką pełnoziarnistą, owsianą, gryczaną 
    3. majonez -> jogurtem
  5. Zastosuj zdrowsze techniki przygotowania potraw np. zamiast smażyć rybę na głębokim oleju upiecz ją w piekarniku.
  6. Nie zapominaj o dodatku świeżych warzyw i owoców do potraw.  
  7. Spróbuj wszystkiego, ale z umiarem. Zwracaj uwagę na porcje, aby nie były zbyt duże.
O autorze Redakcja

Mamhashi.pl, jeden z wiodących portali gromadzący wiedzę o chorobie Hashimoto, który powstał z myślą o osobach chorych, szukających wsparcia oraz informacji na temat choroby. Artykuły, poradniki i materiały informacyjne są tworzone przez ekspertów w dziedzinach takich jak: endokrynologia, dietetyka i psychologia.

Przeczytaj także

Bisfenol A a choroba Hashimoto